‘Examinatrice of CBR moet 5 miljoen euro terugbetalen aan rijschool en verzekering!’

Verzekeraar: 'Als het waar is dat de CBR examinatrice het 2e gaspedaal heeft ontkoppeld dan moet het CBR 5 miljoen betalen'

Loading

Navraag bij verschillende verzekeringsdeskundigen biedt hoop voor de zwaar gedupeerde eigenaar van de Haagse rijschool CityLine: Kris Kalloe. Volgens deskundigen ontstaat er een volledig nieuwe situatie wanneer blijkt dat bijna 25 jaar geleden een CBR examinatrice voor aanvang van een examenrit zelf het gaspedaal aan de passagierskant onklaar heeft gemaakt. Daardoor kon de CBR medewerkster een tweezijdige aanrijding met NS treinen niet meer voorkomen toen het voertuig tijdens een praktijkexamen tot stilstand kwam op de spoorwegovergang bij Rijswijk.

‘Dat het bijna vijfentwintig jaar geleden is maakt niet uit bij de schuldvraag en het verhalen van de schade op degene die de dubbele bediening bewust onklaar heeft gemaakt. In het technisch rapport van de spoorwegpolitie én de verzekeraar Nationale Nederlanden wordt opvallend genoeg met geen woord gerept over het feit dat de examinator voorafgaand aan de bijna fatale rit zelf het tweede gaspedaal heeft afgekoppeld. Nu aangetoond is dat de examinatoren van het CBR dit doen ontstaat er een nieuwe verhaalsituatie.’ aldus de schade-expert.

De research-redactie van het Nationaal loket Onrecht is er duidelijk over: ‘Of de examinatrice of het CBR moet 5 miljoen terugbetalen aan Kalloe en zijn verzekering!’ Het platform besteedt volgend jaar in een nieuwe televisieserie ‘Onrecht’ zelfs twee uitzendingen aan de manier waarop het CBR de voormalige eigenaar van CityLine bewust kapot heeft gemaakt. ‘Jazeker, bewust. Want duidelijk is dat er door voormalig Tweede Kamer voorzitter Vera Bergkamp, zij was destijds adjunct-directeur bij het CBR, op enig moment een schikking is getroffen met Kris Kalloe. Die is zij echter niet nagekomen. Dan moet nu haar partijgenoot Alexander Pechtold de portemonnee maar trekken’.

Het onderzoek naar het tweede gaspedaal loopt al bijna een half jaar en inmiddels hebben de Onderzoeksraad Voor Veiligheid en RDW gereageerd. Het wachten is nu nog op de Inspectie Leefomgeving en Transport. Daarna beginnen de opnamen voor de beide afleveringen.