BLOKZZ© biedt complete rijopleiding met onbeperkt CBR herexamens voor €2.000,–!

Maximaal €2000 voor een rijopleiding en herkansingen.

Loading

‘BLOKZZ© is een noviteit in de rijschoolwereld en gaat zorgen voor grote veranderingen’. Dat is wat (mede)oprichter Henrie Kamps ons voorspelt als we hem vandaag spreken onder het zonnetje in zijn favoriete dorpje Borculo. ‘Zeker als de Europese wetgeving straks het CBR dwingt om te stoppen met de bemoeizucht en daarmee gepaardgaande angstcultuur in de rijschoolwereld.’

Meest opzienbarende aan BLOKZZ© is dat jongeren van 16, 17, 18 een complete opleiding volgen voor €2.000,– Daarbij inbegrepen is het onbeperkt herkansen bij het CBR! “Het is een fixed price!” aldus Kamps die eerder met enig succes innovatieve concepten ontwikkelde!

‘De rijopleiding bestaat uit maximaal 8 blokken; dagdelen. Bij BLOKZZ© weten jongeren tussen 16 en 19 jaar dat ze gegarandeerd maximaal €2.000 betalen. Daar blijft het bij! Zelfs als ze onverhoopt meerdere herkansingen nodig hebben bij het CBR. Dat risico nemen wij voor onze rekening. Zeker dat laatste is revolutionair!!

BLOKZZ© positioneert zich in de markt als eerste echte onafhankelijke rijopleider, omdat het concept zich op geen enkele wijze wenst te conformeren aan de ‘anti-Europese’ regelgeving vanuit het zelfstandig bestuursorgaan CBR. ‘Wij leiden jonge mensen op om onder alle omstandigheden binnen en buiten Nederland goed te kunnen autorijden, niet omdat het CBR pretendeert dat zij in Europa de beste zijn. Of zoals ze dat zelf in mediaberichtgeving benoemen: ‘in de Champions League spelen’.

Dat opleiden doen we via een beproefde leermethode en buiten de angstcultuur van het CBR. Als leerlingen moeten herkansen is dat kosteloos. Dat het CBR vanwege structurele capaciteitsproblemen het liefst ziet dat iedere jongere nu of in de toekomst 50 uur of meer achter het stuur zit in een ‘eigen’ examengebied , in de hoop de eerste keer te slagen, en nu al snel €500 kwijt is aan kosten bij het CBR, is absurd, onwettig, onnodig en onbetaalbaar voor steeds meer jongeren. Maar het is overduidelijk een bewuste keuze van het ministerie, DGMO, om daar mee akkoord te gaan. De lobby richting nieuwe Tweede Kamer en een andere minister gaat daar hopelijk op termijn verandering in brengen.

BLOKZZ© denkt in 2030 een fors marktaandeel te hebben en heeft een volstrekt ander businessmodel dan alle andere aanbieders; de opleiding wordt gedaan in kleine ‘hybride’ auto’s, waardoor de leerling in de eerste fase geen zorgen heeft over het hand/voet schakelen. Daarnaast is er een besparing omdat eenderde van de rijopleiding niet in een rijdende lesauto plaatsvindt. Er worden nieuwe leertechnieken ingezet die ontwikkeld zijn door innovatieve partners.

‘Daarnaast is het zo dat bij vrijwel iedere rijschool het praktijkexamen inmiddels al bijna €300 kost en eventuele herkansingen ook. De tussentijdse toetsen en examens zijn gewoon een verdienmodel dat door de overheid wordt gefaciliteerd. Een kandidaat die op dit moment een (bijna) verplichte tussentijdse toets doet en 1 herexamen nodig heeft is bij een CBR ingeschreven rijschool nu al snel €900,– kwijt aan het CBR en de rijschool. Bij ons is dat niet zo! Zelfs als iemand drie keer een herexamen nodig heeft kost onze rijopleiding nog steeds €2.000,–. De tussentijdse toets is bij ons niet nodig, zelfs verboden!’

Volgens de initiatiefnemers worden vanaf 2025 rij-instructeurs geworven die eerst een interne training volgen om de BLOKZZ© opleiding te geven. Daarna ontvangen zij voor ieder lesblok, de rijopleiding bestaat uit maximaal 8 lesblokken (BLOKKZ©) waarbij de instructeur maximaal 3 uur rijles per blok geeft, tussen de €150,— en €180,– inclusief BTW. ‘Dat is €50,— tot €60,– per uur. In veel gevallen meer dan ze nu gemiddeld verdienen!

Enige voorwaarde voor WRM instructeurs om deel te nemen? Instructeurs mogen niet ingeschreven staan bij het CBR.’ aldus Kamps. Dat laatste laat zich simpel verklaren: uit eigen ervaring, maar ook van andere gedupeerden, weet Kamps dat het CBR maximaal intimideert en provoceert als rijscholen niet ‘in de pas’ lopen met hoe het CBR vind dat een rijopleiding moet verlopen.

Overigens brengen de BLOKZZ© instructeurs hun kandidaten ook niet zelf naar het CBR examencentrum; dat verloopt op een kostenefficiënte manier in de toekomst. ‘Kandidaten kunnen onbeperkt gratis gebruik maken van onze examenvoertuigen en worden bewust niet begeleid door instructeurs. Dat scheelt onnodige uren en komt de objectiviteit ook nog eens ten goede’

Het moederbedrijf vestigt zich eind dit jaar waarschijnlijk in Amersfoort en start binnenkort een beperkte pilot vanuit Apeldoorn/Deventer. ‘Wij gaan flyeren vanaf de openbare weg in Deventer en mogelijk Arnhem en verwachten veel animo’.